بازگشت رونق خرید و فروش ویلا در مازندران / قیمت ویلا در شمال هم گران شد

رئیس اتحادیه املاک بابل در پاسخ به این پرسش که قیمت زمین در شهرهای شمالی ایران چقدر گران شده است؟ به تجارت‌نیوز گفت: مردم ما یاد گرفتند که قیمت‌ها هر چه روند افزایشی‌تر به خود می‌گیرد تقاضا برای آن هم بیشتر می‌شود. روند بازار مسکن این طور است که هر چه معاملات در این بازار راکد می‌شود خرید و فروش هم کمتر می‌شود. هر چه قیمت بالاتر می‌رود وضعیت نقل و انتقال بهبود می‌یابد و خرید خانه و ویلا بیشتر می‌شود، به طوری که از ابتدای سال ۹۹ تاکنون قیمت زمین در شهر بابل حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است. یعنی چنانچه قبل از سال قیمت یک ملک متری هفت میلیون تومان بود حالا قیمت این ملک به ۱۰ میلیون تومان رسیده است

رضا صادقی افزود: اگر چه در شرایط فعلی قیمت املاک افزایش یافته اما خرید و فروش ویلا در شهرهای شمالی رونق گرفته و بیشتر شده است. قیمت ویلا براساس آیتم‌های مصالح ساختمانی و لوکس بودن آن ارزش گذاری می‌شود. در حال حاضر قیمت زمین در بابل از متری یک میلیون و ۵۰۰ تومان آغاز می‌شود. البته قیمت زمین بستگی به مناطق آن دارد.

او با اشاره به هجوم سرمایه‌گذاری تهرانی‌ها در شهرهای شمالی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون تقاضا برای خرید املاک و ویلای شمال از سوی تهرانی‌ها افزایش یافته است. در حال حاضر ارزان‌ترین ویلا یعنی یک زمین ۱۵۰ متری دوبلکس از ۵۰۰ میلیون تومان آغاز می‌شود و حتی به چهار میلیارد تومان هم می‌رسد. چنانچه زمین در شهرک‌ها باشد قیمت ویلا نیز به مراتب گران‌تر است.

کلید واژه

ارسال نظر


برای نظر دادن باید ابتدا عضو سامانه شوید



دیدگاه کاربران

0نظر