حمایت 500 میلیارد تومانی وزارت کار برای ساخت مسکن

حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار رفاهی خبرگزاری برنا اظهار کرد: بودجه ای در قابل تسهیلات اقدام ملی مسکن به تعاونی ها اختصاص داده شد که این امر به بانک ها مکلف شد تا بانک ها این رقم را پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه دو طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن داریم، افزود: اقدام ملی مسکن برای دوره گذشته و نهضت ملی مسکن برای دوره جدید است.

عبدالملکی ادامه داد: سهم نقش تعاون در حوزه مسکن کاهش پیدا کرده است و امیدواریم در طرح نهضت ملی این میزان افزایش پیدا کند و بتوانیم این بخش را جبران کنیم.

وی بیان کرد: بانک مرکزی از سوی وزارت راه و شهرسازی این میزان تسهیلات را بین بانک های عاملی که این تسهیلات را پرداخت می کنند، توزیع می‌‌کند.

وزیر کار ادامه داد: آنچه مربوط به وزارت کار است 500 میلیارد تومان در راستای اقدام ملی مسکن است که اوایل دوره ابلاغ شده است که به این کار کمک کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سیاست های کلی به سمت نهضت ملی مسکن است که باید این امر تقویت شود.

عبدالملکی با اشاره به اینکه قانون حمایت از افراد دارای معلولیت تصریح کرد: این قانون بخش های مختلفی دارد که یکی از بخش های آن مسئله استخدام 3 درصدی این افراد است.

وی افزود: طبق گزارشی که از سازمان امور اداری- استخدامی گرفتیم این سهمیه در دستگاه های مختلف به طور کامل اختصاص پیدا نکرده است.

وزیر کار با اشاره به اینکه همکاران ما در سازمان امور اداری استخدامی قول دادند که این سهمیه محفوظ است، گفت: انچه که اما پیگیر هستیم این است که این میزان سهمیه زودتر اختصاص پیدا کند همچنین سایر ابعاد مناسب سازی و تجهیزات و وسایل این افراد به جد در حال پیگیری است. امیدواریم بودجه ای که از مجلس خارج می شود توجه جدی ای به این موضوع صورت گیرد.

کلید واژه

ارسال نظر


برای نظر دادن باید ابتدا عضو سامانه شوید



دیدگاه کاربران

0نظر