پرداخت تسهیلات مسکن به بیش از ۴۵ هزار ایثارگر و خانواده‌های شهدا

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «مهدی ایزدی»، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیادشهید و امور ایثارگران، گفت: پرداخت تسهیلات مسکن به ایثارگران اخیرا به بنیادشهید ابلاغ شده است و ما تمام تلاش خودمان را برای پرداخت این تسهیلات به ایثارگران و خانواده های شهدا به کار گرفته ایم.

وی درباره تسهیلات مسکن به ایثارگران و خانواده های شهدا اینگونه توضیح داد و  ایرنا گفت: تسهیلات مسکن اکنون به این افراد در حال ارائه است و مبلغ معادل سال های قبل است و حداقل آن در کلان شهرها ۸۵ میلیون تومان به صورت قرض الحسنه است.

وی اظهار کرد: حدود ۴۵ هزار جذب وام مسکن در سال گذشته (۹۵) بوده است و در سال ۹۶ که اخیرا اعطای تسهیلات به این نهاد ابلاغ شده است،تلاش می شود بیش از سال گذشته به ایثارگران و خانواده های شهدا تسهیلات ارائه شود.

ایزدی ادامه داد: در طی دولت یازدهم ۱۷۷ هزار و ۱۶۶ نفر از ایثارگران از تسهیلات مسکن در رابطه با خرید یا ساخت مسکن استفاده کرده اند.

وی با بیان اینکه همچنین ۲۰ هزار و ۸۵۷ مورد واگذاری زمین به ایثارگران در چهار سال دولت یازدهم انجام شده است، اضافه کرد: این افراد یا زمین گرفته اند یا اینکه سهم ریالی زمین را از بنیادشهید دریافت کرده اند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیادشهید افزود: همچنین به ۹ هزار و ۶۴ نفر کمک برای مناسب سازی مسکن شخصی ایثارگران و خانواده های شهدا شده است.

به گفته وی، تسهیلات مسکن به تمام جانبازان با هر درصدی از جانبازی، فرزندان، والدین و همسران شهدا، آزادگان، فرزندان جانبازان ۷۰ درصد به بالا تعلق می گیرد و موضوع مناسب سازی مسکن برای والدین شهدا و جانبازان بالای ۵۰ درصد انجام می شود.

بر اساس آمار بنیادشهید، تعداد جانبازان زیر ۲۵ درصد ۳۳۱ هزار و ۵۵۵ تن، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر ۲۳۳ هزار و ۲۶۷ تن، جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد ۲۵ هزار و ۴۸۱ و جانبازان بالای ۷۰ درصد حدود ۹ هزار و ۶۸۸ است؛ ضمن اینکه حدود هفت هزار جانباز اعصاب و روان شدید در کشور بسر می برند. همچنین حدود ۲۳۰ هزار شهید تقدیم انقلاب شده است.

 

کلید واژه

ارسال نظر


برای نظر دادن باید ابتدا عضو سامانه شوید



دیدگاه کاربران

0نظر