معاملات مسکن پایتخت در پی شیوع کرونا ٤٠ درصد کاهش یافت

مصطفی قلی خسروی روز یکشنبه  گفت: تعداد معاملات مسکن اعم ار خرید و فروش، رهن و اجاره در اسفندماه امسال به ٦ هزار و ٩٧٩ فقره کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: این رقم در بهمن ماه امسال ١١ هزار و ٧٠٣ مورد بوده و شیوع ویروس کرونا دلیل اصلی کاهش معاملات مسکن در آخرین ماه سال٩٨ است.

وی با اعلام اینکه کاهش معاملات منجر به تغییر رفتار در برخی از مالکین مسکن شده است، گفت: برای مثال به دلیل کاهش مراجعات حضوری مردم به بنگاه های املاک و افزایش فایل های خالی رهن و اجاره بسیاری از مالکین خواستار تغییر قیمت ها و اجاره ملک خود زیر قیمت بازار هستند.

خسروی در پاسخ به این سوال که آیا مالکین تصمیمی برای کاهش نرخ های اجاره بها و یا تخفیف به مستاجرانی که در شرایط فعلی هیچ درآمدی ندارند، هستند، گفت: ادامه شرایط فعلی باعث می شود مالکین تلاش کنند تا مشوق هایی برای یافتن مستاجر برای خانه های خالی خود داشته باشند و همین ممکن است تا حدودی قیمت ها را کاهش دهد.

وی گفت: اگر مثل «پرویز فتاح» در بنیاد مستضعفان صاحب املاک بودم؛ دستور می دادم که اجاره چندین ماه را از مستاجران نگیرند، اما مالکیت در ایران و اسلام محترم است و نمی توانیم مالکان را مجبور کنیم دریافت اجاره بها را چندین ماه به تعویق اندازند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک افزود: از تابستان امسال که نرخ ها افزایش یافت تلاش کردیم صاحبخانه هایی که رحم و انصاف دارند و شرایط تورم را در نظر می گیرند به مردم معرفی کنیم.

وی گفت: معرفی چهره ها به عنوان صاحبخانه خوب باید ادامه پیدا کند تا در مواقعی که بحرانی شبیه کرونا را شاهد هستیم، باز هم صاحبخانه ها به تخفیف راضی شوند.

کلید واژه

ارسال نظر


برای نظر دادن باید ابتدا عضو سامانه شوید



دیدگاه کاربران

0نظر