رونق مسکن امسال بدون جهش قیمت خواهد بود

 به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی چگینی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر رونق گرفتن بازار مسکن تا چند ماه آینده، گفت: همزمان با رونق بازار مسکن در سال جاری قیمت‌ها افزایش چندانی نخواهد داشت.

وی در ادامه افزود: بازار مسکن امسال روند ملایمی را طی می‌کند و رشد جهشی معاملات که در سال گذشته وجود داشت امسال ملایم‌تر خواهد بود و این بازار دوباره جان تازه‌ای خواهد گرفت.

چگینی، تأکید کرد: با توجه به جریانات اقتصادی در سایر بازارها، پیش‌بینی می‌شود امسال بازار مسکن رونق دوباره‌ای بگیرد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه از سال گذشته سرمایه‌گذاری در ساختمان‌ها آغاز شده است، گفت: این سرمایه‌گذاری‌ها امسال قطع نخواهد شد و از سوی دیگر با رشد صدور پروانه‌های ساختمانی این بازار بهبود خواهد یافت.

وی تأکید کرد: سال گذشته صدور پروانه‌های ساختمانی و سرمایه‌گذاری در این بازار منفی بود ولی امسال میزان تقاضا در این دو بخش بسیار چشمگیر شده است.

چگینی اظهار کرد: خوشبختانه با افزایش سرمایه‌گذاری در این دو سال کسب و کار و فعالیت در حوزه مسکن و در نتیجه تولید در این بازار روند رو به رشدی را خواهد داشت.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر وضعیت بازار اجاره در تابستان، گفت: میزان اجاره نسبت به سال گذشته تغییر خواهد کرد و این افزایش قیمت متناسب با نرخ تورم خواهد بود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: ورود به کنترل قیمت مسکن همیشه مفید نخواهد بود چون در کوتاه مدت ممکن است اثر مثبت داشته باشد ولی سبب می شود در بلندمدت هیچ تولید کننده ای وارد بازار مسکن نشود.

وی تأکید کرد: کنترل قیمت ها در بازار مسکن سبب می شود تا هزینه های جانبی در اثر محدودیت ها افزایش یافته و در نتیجه تولید کننده نمی تواند در این بازار فعالیت داشته باشد در نهایت فرآیند تولید متوقف خواهد شد.

چگینی تصریح کرد: کنترل قیمت ها به فرآیند تولید مسکن لطمه می‌زند و سبب می شود شدت افزایش قیمت در سال‌های بعد بیشتر شود. این تجربه در دنیا شکست خورده است.

کلید واژه

ارسال نظر


برای نظر دادن باید ابتدا عضو سامانه شوید



دیدگاه کاربران

0نظر