وزیر راه و شهرسازی: باید عرضه و تقاضای مسکن را متعادل کنیم

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، آیین آغاز عملیات اجرایی ۳۱ هزار و ۹۸۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن  و اولین مسکن کارگری در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان یزد به تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ واحد، صبح امروز یکشنبه ۲ مردادماه ۱۴۰۱ آغاز شد.

«رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی که به‌صورت ویدئوکنفرانسی در این مراسم حضور داشت، ضمن قدردانی از تلاش شبانه‌روزی دست‌اندرکاران اجرای این پروژه، گفت: در تماس تلفنی که با آقای رئیس جمهوری داشتم، به ایشان عرض کردم که در بحث اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان‌ها، استانداران پیشگام هستند و اختیارات تام هم دارند، چرا که این موضوع هم شعار دولت است و هم خواست مردم و ما باید عرضه و تقاضا را در حوزه مسکن متعادل کنیم.

وی افزود: به صورت میانگین در کشور ۵۰ درصد درآمد خانوارها صرف مسکن می‌شود، لذا مسکن، مهم‌ترین مؤلفه تاثیرگذار اقتصادی در زندگی مردم است.

وزیر راه و شهرسازی خطاب به مسئولان استانی در یزد، گفت: امیدوارم با همین سرعت که کار را شروع کرده‌اید با همان سرعت هم آن را تمام کنید.

به گزارش ایرنا، در استان یزد در ۶ فاز ثبت نامی ۱۰۸ هزار و ۶۷۱ نفر متقاضی ثبت نام کردند که ۸۶ هزار و ۱۵۵ نفر حائز شرایط اولیه شدند و پس از پالایش‌ها ۴۲ هزار و ۸۷۵ نفر تائید نهایی شدند.

در حال حاضر تعداد کل متقاضیان ۳۶ هزار و ۲۱۹ نفر است که امروز عملیات اجرایی ۳۱ هزار و ۹۸۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن  در ۲۰ شهر استان و در مساحتی حدود ۲۴ هکتار آغاز شد.

 که از جمله شامل اولین طرح مسکن کارگری در تعداد ۲۵۰۰ واحد، ۲۰۰ واحد مسکن محرومین، ۱۰۰۰ واحد مسکن روستایی و بیش از ۱۱ هزار واحد مسکن ویلایی است.

کلید واژه

ارسال نظر


برای نظر دادن باید ابتدا عضو سامانه شوید



دیدگاه کاربران

0نظر