بررسی طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن

عبدالجلال ایری در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون بررسی طرح ساماندهی و کنترل اجاره‌بهای املاک مسکونی در دستور کار قرار داشت و با حضور مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: با پیشنهاد نمایندگان مواردی به منظور افزایش اثر بخشی طرح به آن اضافه شد که یکی از مهم‌ترین موارد، نظام جامع اجاره داری حرفه‌ای بود که این نظام به دو بخش شرکت‌های اجاره داری و شرکت‌های مدیریت و بهره برداری تقسیم می‌شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورتی که این بخش از طرح به تصویب برسد، شرکت‌های اجاره داری با خرید واحدهای مسکونی و اجاره دادن آن‌ها یا با ساخت واحدهای مسکونی با دو شیوه استفاده از اراضی شخصی و اراضی دولتی در حوزه اجاره داری حرفه‌ای فعالیت خواهند کرد.

ایری اظهار داشت: یکی دیگر از موضوعات مهمی که به طرح ساماندهی و کنترل اجاره بهای املاک مسکونی اضافه می‌‎شود، تسهیلات حمایتی کمک به مستأجران نظیر وام ودیعه مسکن است که در سال‌های اخیر با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا به مستأجران پرداخت می‌شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: با توجه به اهمیت مدیریت بازار اجاره بهای املاک مسکونی و نبود قانون جامع در این حوزه، کمیسیون عمران مجلس با حساسیت بالا و با استفاده از ظرفیت نخبگان این طرح را دنبال خواهد کرد.

کلید واژه

ارسال نظر


برای نظر دادن باید ابتدا عضو سامانه شوید



دیدگاه کاربران

0نظر