آمار میلیونی نماینده مجلس از احتکار مسکن

علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس و طراح طرح کنترل و ساماندهی اجاره بها صبح امروز چهارشنبه در جلسه صحن علنی مجلس درباره طرح کنترل و ساماندهی اجاره بها اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در شهرهای بزرگ خصوصاً به ویژه در کلانشهر تهران به مسئله و مشکل مردم تبدیل شده و لازم است مجلس و نمایندگان نسبت به آن اقدام کنند موضوع کنترل اجاره بهای مسکن است.

وی افزود: این موضوع یکی از موضوعاتی است که اگر امروز برای ما به معضل تبدیل شده به دلیل نساختن‌ها و کم‌کاری‌هایی است که ۹ سال گذشته کشور ما در حوزه انبوه سازی مسکن در وزارت راه و شهرسازی با آن درگیر بوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به کم‌کاری‌های دولت قبل در حوزه مسکن تصریح کرد: هنگامی که از سویی وزیر دولت گذشته مسکن مهر را مزخرف می‌داند و هیچ طرحی را هم جایگزین آن می‌کند و از سویی دیگر کشور در حوزه عرضه دچار اختلال می‌شود، امروز حتماً در حوزه تقاضا شاهد چنین وضعیتی هستیم. یکی از نکاتی که حتماً باید در کنار این طرح در مجلس باید به آن توجه شود عمل به وعده‌های دولت توسط وزارت راه و شهرسازی است، موضوعی که همچنان با گذشت یک سال از آن شاهد نیستیم.

وی ادامه داد: حتماً لازم است آقای قاسمی در کمیسیون تخصصی مجلس کمیسیون عمران گزارش دقیقی از این حوزه ارائه کند، اما مورد دومی نیز وجود دارد که در این طرح تلاش داریم از آن استفاده کنیم آن هم سامانه املاک و اسکان است. موضوعی که در کنار عدم ساخت و ساز اهمیت دارد این است که مسکن ساخته شده تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای نشود. بلکه زمینه مصرف آن فراهم شود.

خضریان تاکید کرد: وقتی با حدود ۳ میلیون مسکن احتکارشده روبه‌رو هستیم یعنی دولت توانایی به میدان آوردن ظرفیت ساخته شده گذشته را هم ندارد که باید پیگیری شود.

کلید واژه

ارسال نظر


برای نظر دادن باید ابتدا عضو سامانه شوید



دیدگاه کاربران

0نظر