زنگ خطر برای تولید مسکن در کشور

فرشید پورحاجت اظهارکرد: در حال حاضر، نگاه سازمان ها، ارگان ها و نهادهای مرتبط با صنعت ساختمان مانند شهرداری، نظام مهندسی، دستگاه های خدماتی دیگر مانند آب، برق و غیره به فعالان بخش مسکن، نگاه درآمدی است.

دبیر کانون سراسری انجمن‌های انبوه‌سازان افزود: در بسته های ارائه خدمت، فعالان مسکن هیچ بسته ای را به صورت ملموس دریافت نکرده و هم اکنون ما عابربانک این دستگاه ها شده‌ایم.

وی بیان کرد: علاوه بر این مسأله، دیوان سالاری و بروکراسی اداری ایجاد شده در حوزه تولید مسکن کشور هم سبب می شود، اخذ مجوز حدود شش الی یک سال برای بخش خصوصی زمان‌بر شود.

پورحاجت گفت: در زمان بازسازی های دوران دفاع مقدس یک ساختمان پنج طبقه ظرف مدت ۹ ماه تکمیل می شد یعنی از زمان اقدام برای اخذ مجوز تا تکمیل آن یک سال هم طول نمی کشید اما هم اکنون یک سال را باید به دنبال اخذ مجوز از ادارات و دستگاه‌های مختلف باشیم که شوربختانه بسته های خدماتی که ارائه می شود هم پوشالی است.

دبیر کانون سراسری انجمن‌های انبوه‌سازان اضافه کرد: فضای کسب و کار تولید مسکن هم اکنون در بدترین شرایط خود قرار دارد و هیج روزنه‌ای را برای برون رفت از شرایط فعلی متصور نیستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر هر کسی که به تولیدکننده بخش مسکن و انبوه ساز برخورد می‌کند قصد دارد که به هر نحو و طریق و شیوه ای پول دریافت کند فارغ از اینکه مردم باید به نوعی تمام این هزینه‌ها را بپردازند.

پورحاجت بیان کرد: این مسأله سبب دو اتفاق بسیار بد می شود؛ نخست آنکه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به نوعی دچار خلل شده و زمان سرمایه گذاری دو برابر می شود از طرف دیگر هزینه های تولید هم افزایش یافته و این هزینه‌های چند برابری را مردم باید پرداخت کنند.

 

کلید واژه

ارسال نظر


برای نظر دادن باید ابتدا عضو سامانه شوید



دیدگاه کاربران

0نظر