سود وام‌های مسکن با جیب مردم تناسبی ندارد

لطف‌الله سیاهکلی با انتقاد از سود زیاد وام‌های مسکن، اظهار داشت: قیمت مسکن در شرایط فعلی به گونه‌ای است که امکان خان‌دار شدن اقشار ضعیف و حتی متوسط جامعه بسیار کم است. قیمت مسکن به صورت نجومی افزایش پیدا کرده و از سوی دیگر درآمدها حداقلی است و بنابراین مردم با درآمد پایین نمی‌توانند خانه دار شوند.

وی بیان داشت: مجلس شورای اسلامی برای برون رفت از وضعیت اسفبار مسکن طرح جدید تولید مسکن را به تصویب رساند و طرح ساخت مسکن را در اختیار دولت قرار داد و دولت را مکلف کرد که سالانه یک میلیون مسکن بسازد. راه نجات و برون رفت از مشکل مسکن این است که حتما این قانون اجرایی شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: راه‌حل رفع مشکل مسکن آن است که زمین دولتی و تسهیلات بانکی با بهره مناسب در اختیار مردم قرار گیرد تا توان بازپرداخت اقساط وام را داشته باشند.

عضو کمیسیون «صنایع و معادن» مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید ۸۰ درصد از قیمت مسکن را به شکل وام مناسب در اختیار مردم قرار بدهیم  و اگر میزان وام کمتر از این باشد، اقشار ضعیف و متوسط جامعه نمی‌تواند خانه‌دار شوند.

وی ادامه داد: باید سود وام‌های مسکن هم تعدیل شود و اقساط آن هم به گونه‌ای باشد که با درآمد اقشار ضعیف جامعه سنخیت داشته باشد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سود وام‌های فعلی مسکن بسیار زیاد است و اقساط آن هم با جیب مردم تناسبی ندارد و این وام‌ها نمی‌تواند مشکل مسکن اقشار ضعیف جامعه را حل کند.

کلید واژه

ارسال نظر


برای نظر دادن باید ابتدا عضو سامانه شوید



دیدگاه کاربران

0نظر