آیا دریافت وام ۴۸۰ میلیونی بانک مسکن می‌صرفد؟+ جزئیات مهم

یه گزارش منیبان، این سوالی است که این روزها بسیاری می‌پرسند؛ چون عدد وام و شرایط آن قابل توجه است. با این مبلغ (یعنی سقف وام خرید مسکن وام مسکن) می‌توان در اطراف تهران خانه خرید و در بخش‌هایی از تهران هم می‌تواند حجم قابل‌توجهی از هزینه خرید مسکن را تامین کند. اما تردید در اینجاست که قسط این وام ۱۲ سال طول می‌کشد که زمان بسیار زیادی است. بازپرداخت این وام با سود ۱۶ درصد، یعنی چیزی نزدیک به یک میلیارد باید به بانک پس داده شود. پس آیا وام مسکن ۴۸۰ میلیونی به صرفه است؟

در کشور ما که شرایط اقتصادی کنونی، تورم بسیار بالا و افسارگسیخته‌ای را به همه تحمیل می‌کند، دریافت وام برای تهیه کالای سرمایه‌ای (اینجا یعنی مسکن) نه تنها بد نیست که قابل پیشنهاد است. اگرچه قسط وام خرید مسکن بانک مسکن برای سال‌های ابتدایی پرداخت آن، رقم درشت و سنگینی می‌شود ولی در طول زمان، با افزایش قیمت مسکن، این هزینه سنگین تا حدودی تامین می‌شود.. اگرچه قسط وام خرید مسکن بانک مسکن برای سال‌های ابتدایی پرداخت آن، رقم درشت و سنگینی می‌شود ولی در طول زمان، با افزایش قیمت مسکن، این هزینه سنگین تا حدودی تامین می‌شود.

فراموش نکنیم وقتی تورم بالای ۴۰ درصدی را تجربه می‌کنیم، وقتی سود همین پول در بانک کمتر از ۲۰ درصد است، وقتی رشد قیمت مسکن (به عنوان یک کالای سرمایه‌ای) تضمین شده است، دریافت وام برای تهیه سرمایه، توصیه مقبولی است.

در این تسهیلات شما می‌توانید با خرید اوراق حق تقدم در شعبه‌های بانک مسکن و رسیدن موعد دریافت وام،‌ بصورت فردی تا سقف ۲۰۰ میلیون و بصورت زوجین تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنید. جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.

شرکت: بانک مسکن

نام وام: خرید مسکن

سود: ۱۷.۵ %

سقف وام: ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون تومان

  • سقف تسهیلات فردی ۲۰۰ میلیون و سقف تسهیلات زوجین ۴۰۰ میلیون تومان است.
  • همچنین ۸۰ میلیون تومان نیز تسهیلات جعاله تعلق می‌گیرد تا کل سقف وام ۴۸۰ میلیون تومان شود.
  • سقف این وام در شهرهای بزرگ به غیر از تهران ۳۲۰ میلیون و در شهرهای کمتر از ۲۰۰ هزار نفر ۲۴۰ میلیون تومان است.

نوع ضمانت: سند ملک

نیاز به سپرده: برای دریافت این تسهیلات نیاز به خرید اوراق حق تقدم است.

حساب سپرده لازم، قرض الحسنه

حداکثر زمان بازپرداخت: ۱۴۴ ماه

قسط وام: ۶,۶۶۱,۵۴۸ تومان

همچنین قسط وام تعمیرات مسکن ۸۰ میلیون تومانی برابر با مبلغ ۲.۰۰۹.۷۷۷ میلیون تومان است.

کل سود وام: ۵۵۹,۲۶۲,۹۱۶ تومان

همچنین این مبلغ برای وام تعمیرات مسکن ۸۰ میلیون تومانی برابر با مبلغ ۴۰.۵۸۶.۶۲۶ میلیون تومان است.

مجموع رقم وام و سود: ۸۲۵,۸۳۶,۶۶۷ تومان

همچنین این مبلغ برای وام تعمیرات مسکن ۸۰ میلیون تومانی برابر با مبلغ ۱۱۶.۹۰۳.۳۳۳ میلیون تومان است.

هزینه‌های جانبی: ۱ میلیون ۴۶۰ هزار تومان شامل: تشکیل پرونده و کارشناسی ملک

شرایط و مقررات

  • وام‌گیرنده به بانک بدهکار یا دارای چک برگشتی نباشد.
  • سند ملک در رهن بانک دیگری نباشد.

 

شرایط دریافت وام خرید مسکن بانک مسکن

برای دریافت وام خرید مسکن بانک مسکن ابتدا باید اقدام به خرید اوراق حق تقدم در نزد شعبه‌های بانک مسکن کنید. سپس با انجام اقدامات تشکیل پرونده و طی کردن مراحل اداری، منتظر نویت سررسید اوراق مسکن و دریافت وام شوید.

سقف تسهیلات وام خرید مسکن

این تسهیلات به ۲ صورت زوجین و فردی پرداخت می‌شود؛ اگر شخص بصورت فردی اقدام به دریافت تسهیلات کند، سقف وام ۲۰۰ میلیون تومان است. اما اگر آقا و خانمی که همسر هستند به بانک مراجعه کنند، با ارائه عقدنامه یا سند ازدواج می‌توانند بصورت زوجین و تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان (هر نفر ۲۰۰ میلیون تومان) اقدام به دریافت تسهیلات کنند.

نکته اصل ماجرا اینجاست که ۸۰ میلیون تومان وام جعاله نیز به زوجین ارائه می‌شود تا در مجموع سقف تسهیلات برای زوجین ۴۸۰ میلیون تومان شود. برای همین در بین گفته‌های عمومی، این وام خرید مسکن بانک مسکن به وام ۴۸۰ میلیونی مشهور شده است؛ یعنی دو وام فردی به‌علاوه یک وام جعاله.

بازپرداخت و سود وام با اوراق حق تقدم مسکن

باید بدانید بازپرداخت این تسهیلات به ۲ صورت ساده و پلکانی است. برای مناطق خارج بافت فرسوده شهری به ۲ صورت ساده و پلکانی، بازپرداخت ۱۲ سال و سود ۱۷.۵ درصد است. برای مناطق بافت فرسوده شهری به روش ساده، ۱۵ سال و به روش پلکانی حداکثر ۱۲ سال با سود ۱۶ درصد است. جدول بالا می‌تواند بیشتر کمک کند. البته ما در این جدول قسط وام خرید مسکن بانک مسکن با اوراق حق تقدم را در میزان سقف آن محاسبه کرده‌ایم.

مدارک لازم برای دریافت وام

برای این سند به همه آنچه درباره خانه و زمین‌تان نیاز دارید. از روز اول تا الان! از سند و بنچاق گرفته تا کد رهگیری مبایعه‌نامه. مطمئنیم با همه این فهرست، باز هم روزی که مدارک و کپی‌هایش را تحویل می‌دهید، یک چیزی کم است!

  • اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی [جدید] خریدار و فروشنده
  • حساب قرض‌الحسنه به نام خریدار
  • کارت حساب یا اوراق حق تقدم
  • اصل و کپی مبایعه‌نامه همراه با کد رهگیری
  • اصل و کپی صفحات سند (تا معلوم شود سند شما رهن جایی نیست)
  • اصل و کپی بنچاق (اگر ملک نوساز است، ارائه تقسیمنامه به‌جای بنچاق)
  • اصل و کپی تمام پروانه‌های ساخت
  • اصل و کپی ملک مورد خریداری (با کدپستی)
  • گواهی اشتغال متقاضی تسهیلات

کلید واژه

ارسال نظر


برای نظر دادن باید ابتدا عضو سامانه شوید



دیدگاه کاربران

0نظر