پرداخت وام ۱۰تا ۱۲درصدی برای ساخت مسکن

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمدرضا رضائی کوچی امروز در حاشیه بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه صنعت ساختمان در محل نمایشگاه تهران گفت: تلاش می‌کنیم با همکاری دولت، بازار سیمان و مصالح ساختمانی را کنترل کنیم و قیمت هر پاکت سیمان به زیر 30 هزار تومان برسانیم و قیمت تمام شده مسکن را به تعادل می‌رسانیم.

رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ساخت سالانه یک‌میلیون واحد مسکونی عملی است، گفت: با وجود 500 هزار مهندس ساختمان در کشور و تسهیلات بانکی و زمین‌های موجود در شهرها، ساخت این تعداد مسکن دور از ذهن نیست.

وی گفت: برای صندوق زمین و مسکن 260 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به علاوه منابعی که از اقساط مسکن مهر وصول می‌شود، همچنین درآمد مالیات بر خانه‌های خالی، مالیات بر خانه‌های لوکس و مالیات بر زمین جمع‌آوری و این منابع در صندوق ملی زمین و مسکن تجمیع می‌شود و از این محل، تسهیلات با نرخ سود 10 تا 12 درصد و با بازپرداخت بیست ساله برای ساخت مسکن پرداخت می‌شود. 

رضائی کوچی در مورد اینکه بانک‌ها به این مصوبات عمل نمی‌کنند، گفت: در این قانون جریمه‌ای برای بانک ها درنظر گرفته شده است که اگر تسهیلات ارزان 10 تا 12 درصد برای مسکن پرداخت نکنند، باید دو برابر آن مقدار مالیات بپردازند و بانک‌ها راهی جز پرداخت تسهیلات برای ساخت مسکن ندارند.

رییس کمیسیون عمران مجلس در مورد تکمیل مسکن مهر گفت: برخی از مسکن مهر ساخته شده در جاهایی ساخته شده است که زمین مناسب نداشته، روی گسل زلزله قرار دارد و حدود 50 هزار واحد دارای چنین مشکلاتی است که سعی بر آن است که تا سال آینده به پایان برسد.

وی تأکید کرد: اینگونه مسکن مهر بدون متقاضی بوده و کیفیت پایینی دارد و در جانمایی مناسبی برای آن صورت نگرفته است. 

وی همچنین گفت: کمبود واقعی کشور به مسکن 4 میلیون واحد است که سالانه یک‌میلیون واحد مسکن در کشور مورد نیاز است. کاهش تولید مسکن باعث عدم تعادل در عرضه و تقاضا شده است که امیدواریم با کمک دولت و مجلس و بانک‌ها ساخت مسکن رونق گیرد.

کلید واژه

ارسال نظر


برای نظر دادن باید ابتدا عضو سامانه شوید



دیدگاه کاربران

0نظر