بنیاد مسکن ۴۰۰ هزار خانه می‌سازد | پیشنهاد وام ۲۵۰ میلیون تومانی برای واحدهای شهری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اکبر نیکزاد ثمرین با بیان اینکه ساخت سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی برعهده بنیاد مسکن است، گفت: رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی نظر داد که بنیاد مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر هم سالانه دویست هزار واحد مسکونی جدید بسازد.

او ادامه داد: در مجموع از یک میلیون واحد مسکونی که دولت سیزدهم پیشنهاد داده، ساخت ۴۰۰ هزار واحد بر عهده بنیاد مسکن است.

رئیس بنیاد مسکن توضیح داد: ما با وزیر راه و شهرسازی به توافق رسیدیم تا در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر هم اگر شهری نیاز به کمک دولت داشت، بتوانیم ساخت مسکن را برای آن‌ها انجام دهیم، اما تعداد آن‌ها مشخص نیست.

نیکزاد با بیان اینکه در جلسه روز اخیر با مدیران بنیاد مسکن استان بحث مصالح ساختمانی و همکاری با شهرداران را انجام دادیم، افزود: مشکلی برای ساخت مسکن وجود ندارد و ما مطابق با سلیقه مردم ساخت این واحدها را انجام خواهیم داد.

رئیس بنیاد مسکن اظهار کرد: این ۴۰۰ هزار واحد با محوریت مردم ساخته می‌شود و ما وام ارزان‌ قیمت خواهیم داد و مصالح را به‌ وفور در اختیار عاملان ساخت آن قرار خواهیم داد و با نظام مهندسی در بحث ارائه پروانه ساخت و با شهرداری‌ها هم در بحث پرداخت عوارض، همکاری‌های لازم را خواهیم داشت.

او ادامه داد: مسکن محرومان و طرح اقدام ملی مسکن هم ذیل این ۴۰۰ هزار واحد ساخته می‌شوند.

این مقام مسئول درباره رقم وام و ساخت این واحدها هم گفت: برای واحدهای مسکن روستایی ۱۰۰ میلیون تومان و برای شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر هم ما پیشنهاد ۲۵۰ میلیون تن با سود ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله را ارائه داده ایم.

صبح امروز با حضور اعضای شورای مرکزی بنیاد مسکن و نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن مراسم معارفه اکبر نیکزاد ثمرین رئیس جدید بنیاد مسکن برگزار شد.

کلید واژه

ارسال نظر


برای نظر دادن باید ابتدا عضو سامانه شوید



دیدگاه کاربران

0نظر