بورس مسکن سودآوری خوبی خواهد داشت

به گزارش تجارت‌نیوز، محمود محمودزاده اظهار کرد: در خصوص تامین مالی پروژه‌های مسکن و حمل‌ونقل از طریق بورس، موضوع اصلی، صندوق‌های زمین و ساختمان است که در خصوص سوددهی آنها هیات پذیرش بورس بررسی‌های دقیقی را انجام می‌دهد و این‌طور نیست که به راحتی هر پروژه‌ای برای عرضه در بورس انتخاب و تایید شود.

وی افزود: مطالعات جامع و کافی در خصوص ریسک و شرایط بازار بر روی پروژه‌ها انجام می‌شود. بنابراین پروژه‌هایی که ما در بورس معرفی می‌کنیم، حتما اقتصادی است و سودآوری خوبی برای سرمایه‌گذاران خواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عرضه مسکن در بورس در رونق و تولید مسکن تاثیر گذار خواهد بود، تصریح کرد: مسکن یکی از بازارهای غیر قابل انکار در حوزه‌های اقتصادی در همه دنیا است.

محمودزاده تاکید کرد: کسانی که خواستار سرمایه‌گذاری مطمئن هستند ولی محلی برای سرمایه‌گذاری ندارند، وقتی به بورس می‌آیند و با اطمینان در پروژه‌های مسکن سهامدار شوند سود مناسبی برداشت می‌کنند. از طرف دیگر به تولید مسکن و همچنین خدمات شهری کمک می‌کنند.

وی توضیح داد: پروژه‌های صندوق زمین و ساختمان فقط شامل مسکن نیست بلکه پروژه‌های خدماتی​ را هم شامل می‌شود. ممکن است پروژه‌ای که توسط این صندوق در یک شهر معرفی می‌شود بزرگترین مرکز تجاری آن شهر باشد. لذا با توجه به پیش‌بینی‌هایی برای بالا بردن جذابیت صورت می‌گیرد، اولویت خرید محصولات نهایی به سرمایه‌گذاران داده می‌شود.

به گفته محمودزاده مسئله مهم این است که بازار مسکن به عنوان یک بازار مطمئن و سازنده در بخش آبادانی کشور به زودی وارد بورس می‌شود.

موضوع امکان تامین مالی پروژه‌های حمل‌ونقل و مسکن با استفاده از ظرفیت بازار سرمایه از حدود ۱۰ ماه قبل مطرح شد که در نهایت دو روز قبل با همکاری سازمان بورس و وزارت راه و شهرسازی به مرحله توافق و اجرای​ نهایی رسید. در فاز نخست قرار است تولید و عرضه بیش از ۱۰۰۰ واحد مسکونی از طریق بورس کالا صورت گیرد که به زودی وارد مرحله اجرا می‌شود.

کلید واژه

ارسال نظر


برای نظر دادن باید ابتدا عضو سامانه شوید



دیدگاه کاربران

0نظر