حق کمیسیون قراردادهای اجاره امسال گران نمی‌شود

به گزارش تجارت‌نیوز، تعرفه کمیسیون مشاوران املاک هر سال از سوی اتحادیه مشاورین املاک تعیین می‌شود؛ «مصطفی قلی خسروی» درباره وضعیت تعرفه‌های بنگاه‌های املاک در سال ٩٩، گفت: ١٨ ماه پیش پیشنهاد افزایش حق کمیسیون بنگاه‌های املاک را به اتاق اصناف تهران ارائه دادیم اما اتاق اصناف با پیشنهاد ما برای افزایش حق کمیسیون بنگاه‌ها در قراردادهای رهن و اجاره مخالفت کرد.

به گفته خسروی، کمیسیون تشخیص اتاق اصناف تهران بعد از ماه‌ها کار کارشناسی و با توجه به وضعیت مستاجران و با وجود افزایش قیمت اجاره‌بها در کشور، تصمیم گرفت حق کمیسیون بنگاه‌ها در قراردادهای رهن و اجاره مثل سال‌های گذشته باشد.

خسروی گفت: با وجود اینکه پیشنهاد ما برای قراردادهای اجاره دریافت یک سوم اجاره ماهیانه از طرفین بود، اما با مخالفت اتاق اصناف، نرخ‌ها مثل سال گذشته همان یک چهارم است.

خسروی در خصوص وضعیت شکایت مردم به اتحادیه املاک در سال گذشته گفت: ١٠ درصد شکایات مردم سال گذشته از دریافت حق کمیسیون اضافه بود که به آن رسیدگی شد.

رییس اتحادیه املاک تهران اضافه کرد: از آنجایی که امسال در بخش قراردادهای اجاره افزایش حق کمیسیون نداریم، اگر مستاجری به اتحادیه شکایت کند، بنگاه مشاور املاک طبق قانون، چهار برابر مبلغ دریافتی جریمه تعزیراتی می‌شود. ضمن اینکه مبلغ دریافتی اضافی را باید به مشتری برگرداند.

کلید واژه

ارسال نظر


برای نظر دادن باید ابتدا عضو سامانه شوید



دیدگاه کاربران

0نظر