ثبت‌نام ۲۶۰ هزار نفر در گام نخست مسکن ملی

 ثبت‌نام طرح ملی مسکن در تهران نیز کلید خورد و با به اتمام رسیدن ظرفیت این طرح پس از چند ساعت، بسیاری از متقاضیان اعلام کردند که شرایط ثبت‌نام پیدا نکرده‌اند ولی شرایط لازم برای دریافت این خانه‌ها را دارند. موضوعی که وزیر راه و شهرسازی نیز به آن اشاره کرده و گفته در مناطقی که ظرفیت ثبت‌نام مسکن ملی تمام شده، امکان تخصیص زمین‌های جدید وجود دارد.

وزارت راه و شهرسازی دولت دوازدهم پس از چند ماه گمانه‌زنی از اواسط آبان ماه رسما از طرح مسکنی اصلی خود رونمایی کرد. بر این اساس طرح ملی مسکن به عنوان جدید‌ترین گزینه دولت برای افزایش قدرت خرید اقشار کم‌درآمد مسکن در دستور کار قرار گرفته است.

در این برنامه دولت اعلام کرده که به دنبال تخصیص زمین به سازندگان واحدهای مسکونی است تا به شکل مشارکتی واحدهایی با قیمت ارزان‌تر و تسهیلات بانکی دراختیار اقشاری از مردم قرار دهد.

هرچند باتوجه به قطعی اینترنت در روزهای پایانی آبان، ثبت‌نام این طرح نیز تحت‌الشعاع قرار گرفت اما سرانجام وزارت راه ثبت‌نام استانی را آغاز کرد و با گذشت چند روز، این واحدها در استان‌های مختلف برای ثبت‌نام اولیه دراختیار متقاضیان قرار گرفت. با پایان گام نخست ثبت‌نام در تهران وزیر راه و شهرسازی جدید‌ترین اطلاعات از وضعیت ثبت‌نام در روزهای گذشته را ارائه کرده است.

محمد اسلامی، معاون وزیر راه و شهرسازی گفته: ثبت مسکن ملی در تهران حدود ۴ ساعت طول کشید و با ثبت‌نام‌های صورت گرفته تاکنون ۲۴۰ هزار ثبت‌نام در کشور انجام شده که با احتساب ثبت‌نام بافت فرسوده که قبلا تشکیل پرونده شد به ۲۶۰ هزار رسیده است. هم‌اکنون در فاز پالایش وضعیت پرونده ثبت‌نام‌کنندگان هستیم، چراکه در برخی شهرها تا ۶۰درصد ثبت‌نام‌کنندگان فرم «ج» آنها قرمز بوده و متاسفانه مردم به این نکته توجه نکرده بودند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه همه برنامه‌های ما در این راستاست که توانمندی مردم برای خرید مسکن کاهش پیدا نکند، ادامه داد: با این شرایط که البته در تهران هم تعداد آنهایی که واجد شرایط نیستند و ثبت‌نام کرده‌اند کم نیست، باید ابتدا پالایش‌های لازم صورت بگیرد اما در هر حال مرحله دوم ثبت‌نام را تا پایان سال انجام می‌دهیم، چراکه باید به ۴۰۰ هزار ثبت‌نامی که پیش‌بینی کرده بودیم، برسد و در جاهایی که ظرفیت تکمیل باشد از زمین‌های جدید در جاهایی که پتانسیل داشته باشد، استفاده خواهیم کرد.

منظور اسلامی از بند ((ج))، متقاضیانی است که پیش از این از امکانات دولتی خرید مسکن مانند مسکن مهر یا طرح‌های شبیه به آن استفاده کرده‌اند و اکنون شرایط دریافت مسکن ملی را ندارند. البته در روزهای گذشته برخی متقاضیان اعلام کرده بودند که تنها در مسکن مهر ثبت‌نام ابتدایی داشته‌اند و با وجود عدم دریافت مسکن مهر، امکان ثبت‌نام در مسکن ملی را نیز پیدا نکرده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره این اشکال توضیح داده: این افراد باید به ادارات کل راه و شهرسازی استانی که ثبت‌نام کرده‌اند، مراجعه کنند. ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها این موارد را بررسی می‌کنند و اگر قرمز شدن فرم (ج) منجر به واگذاری نشده است، تقاضای اصلاح می‌کنند و فرم این افراد دوباره سبز می‌شود.

کلید واژه

ارسال نظر


برای نظر دادن باید ابتدا عضو سامانه شوید



دیدگاه کاربران

0نظر