دولت مراقب اجرای طرح ملی مسکن باشد

علیم یارمحمدی عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم ، با اشاره به آغاز ثبت‌نام در برنامه ملی مسکن، در 4 استان گفت: این طرح هم از لحاظ روانی و هم از نظر عملیاتی تاثیر محسوسی در بازار مسکن خواهد داشت.

وی افزود: برنامه ساخت 400 هزار واحد مسکن دولتی تحت عنوان برنامه اقدام ملی مسکن مهمترین سیاست و برنامه دولت برای ساماندهی بازار است که انتظار می‌رود در کوتاه مدت از لحاظ روانی و در میان مدت به لحاظ تولید و عرضه مسکن شاهد تاثیر مثبت در بازار باشیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران با اشاره به تجربه اجرای طرح مسکن مهر گفت: طرح مسکن مهر انصافا طرح خوبی بود و انتظار داریم دولت در اجرای طرح اقدام ملی مراقبت کند تا اولا انبوه‌سازان متعهد و واقعی در این طرح مشارکت کنند و در عین حال این واحد‌ها با کیفیت ساخته و تحویل متقاضیان شود.

یارمحمدی با تاکید بر اینکه کمبود مسکن در کشور و عدم توازن بین عرضه و تقاضا یکی از پازل‌های نقشه تلاطم در بازار مسکن طی 2 سال گذشته بود، اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای ساخت و ساز و اجرای سیاست‌های مسکن موضوعی نیست که دولت یک باره بتواند آن را اجرا کند لذا باید سیاست‌گذاری‌های تعادل بین نیاز مسکن و پاسخ به نیاز به تقاضا قبل از ورود به مرحله رکود پیش‌بینی شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس با بیان اینکه برنامه اقدام ملی مسکن موجب تعادل بخشی به بازار می‌شود،  ابراز داشت: پس از اجرای 400 هزار واحد مسکونی از چند ماه گذشته بازار نسبت به این اقدام واکنش مثبت از خود نشان داد و در کنار تاثیر مدیریت متغیر‌های اقتصادی، خبر اجرای برنامه ملی مسکن نیز در خروج از تلاطم بازار مشهود بود.

کلید واژه

ارسال نظر


برای نظر دادن باید ابتدا عضو سامانه شوید



دیدگاه کاربران

0نظر