بورس مسکن مهر راه‌اندازی می‌شود

 مهدی هدایت در نشست رونمایی از اسناد تک‌برگی اعیان و عرصه واحدهای مسکن مهر شهر پردیس اظهار کرد: امسال با حضور وزیر راه و شهرسازی تمام امکانات پردیس برای اتمام مسکن مهر بسیج شده است.

وی تصریح کرد: بر این اساس تمام اراضی پردیس یا از طریق فراخوان یا تهاتر با سازندگان بابت تکمیل مسکن مهر واگذار می‌کنیم و یک متر هم بعد از اتمام مسکن مهر برای فروش نخواهیم داشت.

وی از فروش عرصه بیش از 10 هزار واحد مسکن مهر به‌ارزش حدود 350 میلیارد تومان خبر داد و ابراز کرد: حتی برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر زیر بار استقراض و اخذ وام از بانک‌های عامل رفته‌ایم، بر این اساس از تبصره 8 قانون بودجه امسال 1000 میلیارد تومان دریافت می‌کنیم که شرکت عمران بازپرداخت را انجام می‌دهد و درصد سود آن هم کم نیست.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس با بیان این که بازپرداخت این وام از محل فروش تجاری‌ها انجام می‌شود به متروی این شهر اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با ورود مجموعه قرارگاه خاتم(ص)، مشاور بسیار توانمند این قرارگاه وارد این موضوع شده است. تمام گمانه‌های آزمایشگاه خاک این پروژه انجام شده و در مرحله طراحی نهایی و خروج نقشه‌های نهایی حدود 8 کیلومتر آماده شده است.

هدایت با اعلام این که از اواخر آبان ماه وارد فاز اجرایی ساخت مترو می شویم، افزود: در فاز 11 تقاطع غیرهمسطح با سرعت قابل قبول و بر اساس زمانبندی در حال انجام است که ترافیک این فاز این تقاطع انجام می شود. همچنین در این فاز زون 5 تحویل شده و مابقی نیز در مرحله تحویل شده و پس از آن وارد زون 4 جنوبی، زون 3 و زون 2 تحویل متقاضیان می شود. ضمن این که شرکت گاز اخیرا وارد زون های 2 و 3 شده که تاکنون این کار را انجام نداده بود.

وی  با بیان این که در فاز 11 فقط عمده کار باقیمانده محوطه سازی و راه های دسترسی است، گفت: تاسیسات پمپاژ فاز 11 راه اندازی شده و الان در حال پمپاژ آب به واحدهای این فاز هستیم.

وی با بیان این که امسال چند مدرسه با آموزش و پرورش تحویل شده است، یادآور شد: تا 10 روز آینده کمربندی شرقی فاز 8 نیز تکمیل خواهد شد. امسال 600 نفر دانش آموز در این فاز ثبت نام کرددند و مدارس پس از تجهیز تحویل آموش و پرورش شد.

به گفته وی، از سال 91 تا اواخر سال گذشته 6720 انشعاب آب داشتیم که در دوره جدید انشعاب آب و فاضلاب بیش از 7200  واحد تامین شده است. از سوی دیگر طی 7 ماه اخیر حدود 120 معبر در این فاز آسفالت شده است.

مدیرعامل شرکت عمران پریس به فروش عرصه مسکن مهر اشاره کرد و با بیان این که مبالغ این فروش در پروژه های این طرح هزینه می شود، گفت: این کار ارزش افزوده خوبی را برای واحدهای مسکن مهر به همراه داشته است.

هدایت از راه اندازی بورس مسکن مهر خبر داد و گفت: در حال طراحی سامانه ای با همکاری اتحادیه املاک هستیم تا بتوانیم بر خرید و فروش واحدهای مسکن مهر نظارت کنیم. با این کار  دیگر شاهد  فروش واحدهای مسکن مهر زیر قیمت بزار نخواهیم بود.

وی بیان کرد: ما با دلالان سرپایی که تعداد آنها خیلی هم زیاد است مشکل داریم و می خواهیم با همکاری نیروی انتظامی جلو فعالیت های غیرقانونی آنها را بگیریم.

کلید واژه

ارسال نظر


برای نظر دادن باید ابتدا عضو سامانه شوید



دیدگاه کاربران

0نظر