نرخ اجاره مسکن بالاتر می رود؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از میزان؛ حسام عقبایی در خصوص شرایط بازار مسکن در ۶ ماهه پایانی سال بیان کرد: در پاییز و زمستان بازار مسکن کاملاً در رکود خواهد بود و به هیچ عنوان افزایش قیمتی در بازار نخواهیم داشت البته در برخی از مناطق روند نزولی قیمت بین ۲۰ تا ۳۰ درصد و در برخی از مناطق ۱۵ تا ۲۰ درصد را شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: رکود در بازار مسکن باعث شده که بسیاری از سرمایه‌گذاران از بازار مسکن خارج شوند که این خود باعث آسیب وارد شدن به بازار مسکن می‌شود.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه کاهش قدرت خرید مردم و همچنین میزان سرمایه گذاری در چند ماه گذشته باعث شکسته شدن حباب قیمتی و همچنین کاهش قیمتی در برخی از واحد‌ها شده است، گفت: واحد‌های کوچک متراژ زیر ۵۰ متر تا مرز ۳۰ درصد و در شهر‌های کوچک تا مرز ۲۰ درصد کاهش یافته است.

عقبایی با بیان اینکه بازار مسکن امسال شاهد رکود تورمی عمیقی بوده، تاکید کرد: میزان معاملات مسکن در این بازار بسیار کاهش یافته و از سویی دیگر شاهد رشد قیمتی تا مرز ۱۱۰ درصد بوده‌ایم.

وی درباره بازار اجاره در فصل پاییز اظهار کرد: در نیمه دوم سال بازار اجاره همواره آرام و به دور از نوسان است و امسال هم به دلیل آغاز شدن زودتر بازار اجاره قیمت‌ها به سمت نجومی حرکت نخواهند کرد.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک خاطر نشان کرد: خروج سرمایه‌گذاران و کاهش قدرت خرید مسکن باعث کاهش ۲۰۰ میلیون تومانی در برخی از مناطق خواهد بود.

کلید واژه

ارسال نظر


برای نظر دادن باید ابتدا عضو سامانه شوید



دیدگاه کاربران

0نظر