اجاره‌بها مسکن در کدام منطقه تهران بیشتر گران شده است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین ،بر اساس آمارهای منتشره از سوی مرکز آمار ایران، متوسط اجاره‌بها‎‌ی ماهانه به‌علاوه سه‌ درصد ودیعه‎ پرداختی برای اجاره‎ یک مترمربع زیربنای مسکونی در تهران در بهار امسال به بیش از ۴۰ هزار تومان رسید که نسبت به بهار سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشته است.

بررسی قیمت‌ها نشان می‌دهد بیشترین افزایش میزان اجاره‌بها خانه در تهران مربوط به منطقه ۲۲ بوده که متوسط اجاره‎‌ ماهانه به‌علاوه‎ سه‌ درصد ودیعه‎ پرداختی برای اجاره‎ یک مترمربع زیربنای مسکونی در این منطقه از ۲۳ هزار تومان در بهار سال گذشته با رشد بیش از ۴۲٫۷ درصد به ۳۳ هزار تومان رسیده است.

کمترین میزان رشد مبلغ اجاره در تهران نیز مربوط به منطقه ۱۶ بوده که در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته تنها ۲۴ درصد افزایش داشته است.

در بهار امسال بیشترین اجاره‌بها مسکن در شهر تهران مربوط به مناطق یک و سه بوده، به طوری که متوسط اجاره‎‌ ماهانه به‌علاوه‎ی سه‌ درصد ودیعه‎ پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی در این مناطق به ترتیب ۶۹ و ۶۶ هزار تومان بوده است.

اجاره‌بها در مناطق ۱۹ و ۲۰ نیز کمترین میزان را نسبت به مناطق دیگر دارد،  به طوری که متوسط اجاره‎‌ ماهانه به‌علاوه‎ سه‌ درصد ودیعه‎ پرداختی برای اجاره‎ یک مترمربع زیربنای مسکونی در این مناطق در بهار امسال حدود ۱۸ هزار تومان بوده است. 

کلید واژه

ارسال نظر


برای نظر دادن باید ابتدا عضو سامانه شوید



دیدگاه کاربران

0نظر