بازی جدید برخی مشاوران املاک در بازار مسکن

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مازیار حسینی با یادآوری جهش قیمت مسکن در سال 97، اظهار کرد: بخشی از این جهش قیمتی دلیل رکود سال‌های گذشته  و طبیعی بوده است اکنون با یک پدیده‌ جدیدی مواجه شدیم که بخشی از آن جنگ دشمن علیه ماست و نشان می‌دهد در همه حوزه‌ها که برای مردم دغدغه وجود دارد دشمن مشغول فعالیت است.

وی  با بیان این‌که طی چند روز اخیر برخی سایت‌های اینترنتی و برخی مشاوران املاک یک بازی را شروع کردند که این بازی هیچ واقعیت اقتصادی حقیقی ندارد، بلکه برعکس هم بوده است، تصریح کرد:  طی هفته‌های گذشته شش هزار واحد در پردیس و پنج هزار واحد در پرند افتتاح شد، ضمن آنکه در سراسر کشور افتتاح‌هایی شروع شد که آینده انجام می‌شود.

وی با اشاره به این‌که تکمیل و تحویل 460 هزار مسکن مهر باقیمانده از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است، افزود: با تمهیدات اندیشیده شده در وزارت راه و شهرسازی به تعهداتمان جامه عمل  می‌پوشانیم. بخشی از مردم دفترچه قسط مسکن را دریافت کردند، ولی مسکن خود را تحویل نگرفته بودند، که مسکن آنها تحویل شد.

معاون وزیر راه و شهرسزای درباره بازار اجاره بها نیز گفت: متاسفانه این موضوع تبدیل به یک معضل شده که نهادهای مسئول با این موضوع برخورد خواهند کرد، چون هیچ اتفاقی که موجب جهش قیمت شود، نداشته‌ایم.

حسینی بیان کرد: مکانیزم‌هایی را برای کنترل قیمت اندیشیده‌ایم که در روزهای آینده آنها را اجرایی خواهیم کرد سعی می‌کنیم مکانیزهای ایجابی و سلبی را در کنار هم ببینیم.

وی با بیان این‌که حدود 100 هزار واحد مسکونی آماده قرارداد شده است، اظهار کرد: این قراردادها، مشارکتی هستند که دولت در ساخت و ساز دخالتی ندارد فقط آورده ما زمین و صدور مجوزهای قانونی است.

وی تاکید کرد: تولیدات جدیدی که داریم درصدی از آن را به عنوان مسکن استیجاری در اختیار مردمی که نیاز دارند، قرار می‌گیرد.

کلید واژه

ارسال نظر


برای نظر دادن باید ابتدا عضو سامانه شوید



دیدگاه کاربران

0نظر