تحقیق و تفحص از وزارت راه به‌دلیل گرانی مسکن کلید خورد

محمدرضا ملکشاهی با انتقاد از تنش قیمتی موجود در بازار مسکن، اظهار کرد: عدم هماهنگی تیم اقتصادی در دولت نارضایتی‌های مردم از وضعیت اقتصادی را پررنگ‌تر کرده و به مشکلات عدیده‌ای منجر شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر قیمت مصالح ساختمانی رشد چندبرابری را تجربه کرده است، افزود: سرشکن شدن افزایش قیمت نهاده‌های ساختمانی و تاثیر پذیری آن از بازارهای موازی از جمله سکه و ارز، وضعیت نابسامان فعلی را رقم زده است.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه اداره امور اقتصادی کشور از دست دولت خارج شده است، تصریح کرد: دولت تمام توان خود را معطوف به نوسازی بافت فرسوده به عنوان تنها برنامه خود در حوزه مسکن کرده که سرنوشت آن هم مشخص نیست.

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه با اشاره به این‌که بالا بودن تعداد خانه‌های خالی در کشور نمونه بارز عدم توازن میان عرضه و تقاضاست، گفت: متاسفانه سیاست‌های دولت به تصمیم گیری‌های یک شبه منجر شده که نتیجه آن وضعیت فعلی و افزایش نارضایتی‌های اجتماعی است. حباب مسکن امروز به قدری بزرگ شده که امکان تهیه مسکن حتی به عنوان اجاره برای اقشار ضعیف جامعه سخت شده است.

ملکشاهی با ابراز “باید در خصوص مسکن زمینه تحقیق و تفحص از وزارت راه و شهرسازی فراهم شود” تصریح کرد: تجربه نشان داده جلساتی که تاکنون در حوزه مسکن برگزار شده صرفا گفتار درمانی کرده است. مجلس باید بیشتر به موضوع نظارت اکتفا کرده و با ارائه پیشنهادات کارساز و راهگشا بهبود شرایط در حوزه مسکن را رقم بزند.

به گفته وی، بهبود وضعیت بازار مسکن نیازمند اتحاد تیم اقتصادی دولت است تا در این صورت نابسامانی در این بازار کاهش یافته و رونقی صورت بگیرد در این راستا مجلس نیز باید همسو باشد.

کلید واژه

ارسال نظر


برای نظر دادن باید ابتدا عضو سامانه شوید



دیدگاه کاربران

0نظر